dimarts, 15 de desembre del 2009

Documentada!

Hola:

Ara fa temps que no escric res. He estat tots aquests mesos fent el procés de documentació de la Vespa i per fi avui, tinc tots els papers necessaris al meu nom i estic gestionant el tema de l'assegurança. Espero poder circular amb la Vespa d'aquí a molt poc.

Aquí faig un petit resum del procés de documentació i en properes entrades aniré explicant cada un dels passos en detall. El procés és una mica llarg i embolicat, però amb temps i paciència es pot fer sense massa problemes.

Com ja sabeu, el primer és demanar un informe de tràfic, cosa que ja vaig fer en el seu moment per no tenir sorpreses. En el cas que ens ocupa la moto estava de baixa definitiva per conversió, és a dir, per no haver renovat els papers. Aquesta és una de les situacions més senzilles per poder documentar una moto. Els passos són:

- Acta de manifestacions en un notari per "demostrar" la propietat del vehicle
- Anar a tràfic i demanar la rehabilitació del vehicle aportant l'acta de manifestacions i l'informe de tràfic. Has de pagar una tasa de matriculació de 90 €
- A tràfic et fan un ofici dient que et falta la fitxa tècnica que ha d'expedir una estació d'ITV i l'autoliquidació de l'impost de circulació. Tens un termini de 10 díes (que és impossible) per aportar-ho tot. El termini s'allarga fins 3 mesos, passats els quals has de tornar a pagar les taxes.
- Vas a la ITV, abans de demanar cita, perquè et preparin els papers necessaris per la fitxa tècnica. Per fer això cobren al voltant de 40 €. Poden trigar, en el meu cas van trigar aproximadament un mes i mig.
- Quan tenen els papers llestos demanes hora per passar la ITV
- Quan la passes et fan tornar en un parell de dies per recollir la fitxa tècnica
- Pagues l'impost de circulació, a Barcelona es pot fer per Internet. En alguns municipis és fàcil aconseguir un paper d'exempció de l'impost per ser vehicle clàssic. A Barcelona és difícil, per tant és millor pagar (uns 9 € anuals)
- Amb això vas a tràfic i et fan el permís de circulació. De fet et fan anar dues vegades, una per deixar els papers i altra per recollir-los
- Ja tens tot per fer l'assegurança i començar a circular

En propers missatges us explicaré cada un d'aquests passos amb tots els detalls

1 comentari:

  1. Hola Antoni; he trobat el teu blog buscant "com fer els papers d'una vespa" :)

    El cas és que una tia meva estava a punt de llançar una vespa primavera 125 (no se de quin any és, peró per la matricula diria que dels 80).

    Li he de fer una revisió pq no crec que el motor tiri; el cas és, primer els papers o arreglar-la? o ja em dirán a l'ITV el què? Perdona si no ens coneixem i ja et demano consell, peró em veig perduda per aconseguir els papers i em fa moltissima il·lusió!

    Moltes gràcies
    Bàrbara
    barbara.cm9@hotmail.com

    ResponElimina