dijous, 30 de juliol del 2009

Canvi de roda i frens del darrera

El primer problema que he hagut de resoldre per canviar la roda i les mordasses del darrera és com aixecar la part del darrera de la moto i aguantar-la sense roda. El mètode clàssic, segons vaig consultar al fòrum de La Maneta, és posar una caixa de fruites sota la moto. Després d'aconseguir la caixa, una d'aquestes de plàstic, ho vaig intentar aixecant jo mateix la moto a la vegada que posava la caixa a sota. Resultat: fracàs absolut i mal d'esquena durant tota una setmana.

Després vaig estar mirant models de gats especials per a moto, però no vaig trobar cap oferta que en convencés. Al final vaig aprofitar una oferta del Lidl i vaig comprar uns cavallets per aguantar cotxes. El problema les que són una mica massa alts. Vaig provar el gat del cotxe per aixecar la vespa des de la part del darrera. Al final, fent servir la caixa, un dels cavallets i el gat del cotxe vaig poder aixecar la moto i aguantar-la de manera més o menys segura:


Els passos per canviar la roda del darrera són:

  • Treure el tub d'escapament
  • Treure el passador de seguretat de la roda. Si és vell pot costar una mica
  • Afluixar la femella
  • I la roda ja sortirà
Quedarà a la vista les mordasses, ja que el tambor surt amb la roda.


Per treure les mordasses simplement cap treure el circlip de l'eix comú i sortiran amb facilitat. Convé netejar a fons tot el plat portamordasses i engreixar molt lleugerament l'eix comú. Posar les mordasses noves no presenta tampoc cap dificultat. També he aprofitat per canviar la molla de retorn.

Un cop tot col·locat té el següent aspecte:


Cal netejar el tambor, que ha quedat fixat a la roda i canviar les llantes i el neumàtic si és necessari.

Quan es col·loca la roda de nou, cap apretar bé la femella i posar un pasador nou (això és molt important per seguretat, ja que evita que s'afluixi la femella i pugui caure la roda quan estàs circulant).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada