dimarts, 27 de gener del 2009

Paperassa I. Sol·licitud Informe de tràfic

Un dels aspectes importants a tenir en compte a l'hora de restaurar una motocicleta antiga és tot el referent a la documentació. En el cas de les motos que vaig aconseguir estaven en la situació de tenir matrícula però no documentació. En aquest cas el que cal fer primer de tot és demanar un "informe de tràfic". Ara us explicaré com he fet això al edifici de la Direcció General de Tràfic de Barcelona, "La Campana", que està a la Gran Via de les Corts Catalanes 184.

Aneu a la finestreta d'informació i sol·liciteu l'imprès "Sol·licitud de dades del registre de vehicles". Us donaran un imprès amb moltes caselles per sol·licitar les dades de diversos vehicles. Amb això compte, que si voleu demanar les dades de més d'un vehicle entrareu amb una polèmica entre el que diuen a informació, a caixa i a la finestreta corresponent. Fixeu-vos que l'imprès conté moltes caselles:

Doncs bé, a informació i a caixa et diuen que pots demanar tots els informes que vulguis un mateix dia, però posant dues matrícules a cada sol·licitud. Com que jo volia tres informes vaig haver d'omplir dues sol·licituds, una amb dos i una altra amb una. Un cop omplertes les sol·licituds vaig passar per caixa (s'ha de pagar 7.60 € per informe, l'any 2008).

Un cop passat per caixa vaig anar a la finestra corresponent, agafar número de tanda i després d'esperar una estona em van atendre. A la finestreta em van assegurar que només es podien demanar dos informes en un dia i que això que m'havien dit a informació i a caixa d'omplir dues sol·licituds era una xorrada. Sigui com sigui, i després de posar cara de xai degollat durant l'explicació de l'amable funcionària, em van preparar els informes. Al veure les matrícules tan baixes (una Barcelona cent-i-poc mils, una altra Barcelona cent-i-pico mil i una Madrid dos-cents-i-molt mil) em va dir que segurament no estarien al registre informatitzat i que m'hauria d'esperar unes setmanes a tenir-los. Les dues de Barcelona hi eren, però la de Madrid no i com que era de Madrid s'havia de sol·licitar allà i que trigarien. Es van apuntar un telèfon i passat cosa d'un mes em van trucar que ja el tenien.

En propers missatges posaré els informes i comentaré la informació que donen, ja que no coincideix en els diferents informes sol·licitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada